tiistai 19. tammikuuta 2010

19.1.

Noniin, jotain outoa on tapahtumassa mulle! Tänäänkin jaksoin lähteä heti aamusta lenkille, jopa ilman aamupalaa (täytyy tosin mainita, että heikotus tuli jossain vaiheessa ja oli pakko lähteä takaisin Fantille). Testailin uusia lenkkareita ja kokeilin kevyitä intervalliharjoituksia. Taas löyty kivoja lenkkireittejä ja kaiken lisäksi päädyin vielä ihan tutulle seudulle, vaikka luulin kiemurrelleeni vaikka missä!

Lenkin jälkeen pesin pyykkiä ja kävin suihkussa. Sitten keitin aamupuurot (nyt on ihan Elovena-hiutaleita, jeah), jonka jälkeen alettiin tytsyjen kanssa valmistautua kaupunkikierrokselle. Otettiin melkein ensimmäinen bussi, joka tuli pysäkille ja jatkettiin siitä jonnekin Fleetmarket-paikkaan. Käytiin kiertelee kahdella torilla, jossa myytiin kaikenlaisia vaatteita. Löytyi myös hirveästi kangaskauppoja, josta valittiin afrikkalaistyylinen liike. Kuosit oli tosi mahtavia, mutta en ehkä kesämekkoa niistä uskaltaisi ommella.
Toisella torilla myytiin varmaan nuorten suunnittelijoiden tekemiä koruja ym, löyty vaikka mitä hienoa! Legoukoista ja legopalikoista oli tehty sormuksia, kaulakoruja ja kalvosinnappeja. Sitten löytyi ihania hiuspantoja suurien kukkakoristeiden kanssa, koristeellisia vöitä ym. Aivan ihania, joskus on käytävä uudestaan siellä.

Käytiin myös parissa sisustusliikkeessä. Löysin aivan ihanan kirjan, jonka nimi oli joku "New British Style" tms. ja siinä oli ihania sisustuskuvia. Täällä on huomannut tykkäävänsä yhtäkkiä kaikesta värikkäästä ja kukallisesta.

Ostin kavereilla pari korttia, jotka laitan jossain välin postiin. Tällä kertaa ei tullut käytettyä itseensä rahaa hirveästi :D
Kylmä ja nenän puuteroinnin tarve sai meidät etsiytymään lähimpään kahvilaan, joka olikin yllättäen Starbucks. No, juotiin siinä kuumat juomat lämpimiksemme (tai no yksi meistä tilasi vahingossa jääkahvin, HYRR!) ja lähdettiin etsimään bussia. Hypättiin taas ekaan mahdolliseen bussiin ja päädyttiin jonnekin kauas, edes kartta ei näyttänyt sinne :D Huomasi kyllä, että oltiin maahanmuuttajien alueella, ku kaupat ja ihmiset olivat värikkäitä. Jossain vaiheessa hypättiin pois ja oli mukava huomata, että ulkona satoi. Onneksi otin sateenvarjon mukaan! Löydettiin italialainen ravintola, jossa syötiin ja juotiin teet. Sain pitkästä aikaa hiilihapollista vettä jäiden ja sitruunan kanssa. Olin jo ehtinyt unohtaa tämän lempijuomani!

Palattiin takaisin metrolla, kun toisten piti ehtiä vielä kuoroharjoituksiin. Ensimmäistä kertaa täällä olon aikana olin niin täydessä metrossa, että pystyi helposti nojaamaan toisiin ihmisiin kaatumatta!

Jäin itsekin kirkolle vähäksi aikaa juoruilemaan ja lainasin kirjan sieltä (harmi vain, ettei löytynyt mitään englanninkielistä opusta!). Ehkäpä Agatha Christien Hiirenloukku on silti hyvä kirja! Viime aikoina lukeminen on kyllä rajoittunut vain matkaoppaisiin ja tänäkin iltana taidan nukahtaa sen ääreen, kun pohdin huomista reittiä. Huomenna olisi kyllä Scandinavian Breakfast, jossa Suomen, Norjan, Ruotsin ja Tanskan kirkon työntekijät kokoontuvat aamiaiselle, mutta en jaksa vapaapäivänä lähteä sinne. Vaikka sieltä voisikin saada mukavia kavereita.

Illalla mässäiltiin vaan kämpillä ja syötiin jopa salmiakkia, jota oli löytynyt monia askeja jostain piilosta! Nam.